۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۳۷۱۶۱
امام جمعه موقت تهران:

معرفت به حضرت زهرا انسان را متحول می کند| توحید بدون حکومت دینی معنا ندارد

معرفت به حضرت زهرا انسان را متحول می کند| توحید بدون حکومت دینی معنا ندارد
آیت الله صدیقی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) نگین توحید و مدافع ولایت بودند، گفت: معرفت نسبت به حضرت زهرا(س) انسان را متحول می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: قرآن و عترت حجت الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) حجت برای حجج الهی هستند، ادامه داد: حضرت زهرا(س) جزء انوار الهی بوده و تمام موجودات عالم هستی از انوار ایشان و ائمه اطهار(ع) خلق شدند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) باطن لیلةالقدر هستند، اظهار داشت: یازده قرآن ناطق از وجود مبارک حضرت زهرا(س) به ودیعه گذاشته شده و معرفت داشتن نسبت به ایشان یک فریضه الهی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه عبودیت در سه مساله خلاصه می شود، اظهار داشت: نخست اینکه عبد زمانی که عبودیتش واقعی است که برای خود مالکیتی نبیند ما انسان ها فقر محض هستند؛ تمام مسؤولیت ها و مناسب های دنیوی امانت الهی هستند و اگر درست از آن بهره نبریم باید در قیامت پاسخ دهیم.

وی افزود: دوم اینکه انسان به هر میزان زیرک و مدبر باشد باید در همه افکار و تدبیرش توکل به خداوند داشته باشد و هدایت را از خداوند درخواست کند و آخر اینکه همه فکر انسان باید در همه ابعاد زندگی این باشد که آیا من بنده هستم و به دستورات پروردگار جامه عمل می پوشانم که خداوند از من راضی باشد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) عبد محض بودند، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) نیز همانند پدر گرامیشان عبد محض بودند و هیچ لحظه ای دچار غفلت نشدند. خدمت در راه پروردگار بالاترین لذت برای حضرت زهرا(س) بود زمانی که مبدا و گرایش انسان الهی شد و دل از عالم مادیات کند در آن لحظه عبودیت برای انسان بسیار لذت بخش خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) مادر شیعان هستند، عنوان کرد: رفتار شیعیان باید به گونه ای باشد که حضرت زهرا(س) به آنان افتخار کنند، شهید حاج قاسم سلیمانی حجت الهی و مایه افتخار اولیای الهی بود. خضوع و خشوع را می توان در نماز خالصانه سردار دلها مشاهده کرد او شکسته بود کسی که شکسته باشد دستش را می گیرند و بلند می کنند. معرفت نسبت به حضرت زهرا(س) انسان را متحول می کند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جلوه توحید بودند، ابراز داشت: پیامبراکرم(ص) احترام خاصی به ایشان داشتند و این احترام بیانگر آن بود که امت بعد از حضرت بدانند کدام جبهه حق است اینکه حضرت زهرا(س) توانستند جایگاه پدر را پر کنند به خاطر استمرار نزول جبرئیل به ایشان بود.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حکومت دینی شخص و یا شخصیت نیست بلکه یک جریان و مکتب است، اظهار داشت: توحید بدون حکومت دینی معنا ندارد، جهان سیر عبودی و توحید زمانی طی می کند که زیر پرچم الهی قرار گیرند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) از همان ابتدا در کنار ابلاغ توحید، ولایت را نیز تبلیغ کردند و در این 23 سال تلاش شد حکومت دینی شکل بگیرد چرا که حکومت دینی تضمین کننده استمرار توحید به شمرا می رود.

وی با تاکید بر اینکه تنها حکومت دینی است که در برابر مستکبران می ایستد، خاطرنشان کرد: امام راحل با دست خالی بر اساس همین تفکر الهی قیام کردند و شاه را که ژاندارم منطقه بود از کشور اخراج کردند و از شرق و غرب نترسیدند و برای تحقق احکام الهی مانند اجداد گرامیشان وارد میدان شدند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: همه فکر می کردند امام راحل برود انقلاب می رود در حالی که انقلاب فرد نبود بلکه یک تفکر و مکتب بود مگر می شود بدون حکومت دینی سردار سلیمانی ها تربیت شوند و هستی مومنان در امنیت باقی بماند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی شخص نبود که با ترورش تمام شود بلکه یک مکتب بود که با شهادتش اقتدار جدید آفرید و بن بست های جدیدی برای دشمن باز کرد، شهادت حاج قاسم سلیمانی برای دنیا یک بیداری ایجاد کرد و این یک تحول عادی نبود این اعجاز خون و ظرفیت وسیع حکومت دینی و ولایت الهی بود؛ حضرت فاطمه(س) نگین توحید و مدافع ولایت بودند و الگوی ما این بزرگ بانو است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
سخنان دیکتاتور محمدرضا پهلوی در حزب رستاخیز:
«کسی که وارد این تشکیلات سیاسی نشود و معتقد به سه اصلی که من گفتم نباشد، دو راه برایش وجود دارد: یا یک فردی است متعلق به یک تشکیلات غیرقانونی یعنی باصطلاح خودمان: «توده‌ای». یعنی باز باصطلاح خودمان و با قدرت اثبات:بی وطن. او جایش یا در زندان ایران است یا اگر بخواهد فردا با کمال میل بدون اخذ حق عوارض، گذرنامه در دستش می‌خواهد برود چون که ایرانی نیست، غیرقانونی است و قانون هم مجازاتش را معین کرده‌است. یک کسی که توده‌ای نباشد و بی وطن هم نباشد ولی باین جریان هم عقیده‌ای نداشته باشد، او آزاد است، بشرطی که بگوید -بشرطی که علناً و رسماً و بدون پرده- بگوید که آقا من با این جریان موافق نیستم ولی ضد وطن هم نیستم. ما به او کاری نداریم.».
0
0